АІДА листом від 03.12.2020 звернулася до Президента України Володимира Зеленського із закликом недопустити відтермінування фіскалізації сфери автокомпонентів, ветувати ухвалений ВРУ 01.12.2020 законопроєкт 4439-д та повернути його до ВРУ з пропозиціями впровадити обов’язок використання РРО при торгівлі деталями та приладдям до транспортних засобів з 01.01.2021.

Легальний та законослухняний бізнес, інтереси якого представляє АІДА, послідовно відстоює рівність учасників ринку, підтримує законодавчі ініціативи, спрямовані на зменшення тіньового сектору економіки та підвищення рівня захисту прав споживачів. Водночас представники відповідального бізнесу завжди виступають проти ініціатив, які не мають належного обґрунтування та створюють суттєві ризики поновлення схем мінімізації податків.

Тому члени АІДА проти відтермінування до 01 січня 2022 року вступу в дію норм, які передбачають обов’язкове застосування РРО при торгівлі деталями та приладдям до транспортних засобів, підвищення штрафів за порушення при видачі фіскальних чеків та скасування механізму кешбек.

Читати повністю

17 листопада відбулися установчі збори для формування складу Громадської ради при Державній митній службі України із застосуванням засобів електронного зв’язку. В установчих зборах взяли участь 38 представників інститутів громадянського суспільства та представники Держмитслужби - Євгеній Єнтіс, Анатолій Сербайло, Катерина Жук. Було прийнято рішення щодо створення Громадської ради при Держмитслужбі у кількості 38 осіб. До складу Громадської ради увійшла генеральний директор АІДА Вікторія Черкач.

Генеральний директор АІДА Вікторія Черкач у блозі на ЛІГА.Бизнес розповідає про необхідність впровадження РРО на ринку автозапчастин, про ризики для держави та споживачів, пов’язані з торгівлею «товарною контрабандою» та про підтримку споживачами ініціатив влади щодо зобов'язання підприємця видавати фіскальний чек при торгівлі автозапчастинами.
 
"Чому ж норми законів щодо детінізації економіки викликають побоювання добросовісних ФОПів? На мою думку, це пов'язано з тим, що держава не провела належну комунікаційну та роз’яснювальну кампанію і не продемонструвала наочно якісні переваги змін до законодавства. Це дозволяє псевдозахиникам малого бізнесу (а насправді представникам великого тіньового бізнесу, який використовує спрощену систему оподаткування для мінімізації податкових платежів та торгівлі «товарною контрабандою») маніпулювати інформацією та створювати міфи про знищення малого бізнесу.
 
Хочу зазначити, що зміни у законодавство, що набирають чинності з 1 січня 2021 року, не такі «страшні і катастрофічні» як їх часто подають особи, зацікавлені у продовженні існування тіньових схем. Звичайно, норми законодавства потребують деяких уточнень та коригувань, але не повного відкату назад до ситуації, яка в нас в Україні зараз.
 
На сьогодні важливо відкоригувати модель фіскалізації та запровадити ризикорієнтований підхід. Тобто, фіскалізувати потрібно лише ті сфери, які потерпають від засилля нелегально ввезених товарів, а тому становлять загрозу як з точки зору економічної безпеки держави, так і з точки зору безпеки для життя та здоров’я споживачів. Це, зокрема, ліки та медичні препарати, автозапчастини, побутова електроніка та ін."
 

11 листопада відбулася прес-конференція у інформаційному агентстві "Інтерфакс-Україна", на якій генеральний директор Асоціації імпортерів та дистриб'юторів автокомпонентів Вікторія Черкач прокоментувала основні показники дослідження Соціологічної групи "Рейтинг" (29 жовтня - 2 листопада).

 • Результати опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» показали, що 80% учасників опитування переконані, що видача фіскального чеку захищає права споживача. 16% – іншої думки. Останніх відносно більше серед підприємців. 

• Переважна більшість споживачів не готова купувати товари групи ризику без отримання фіскального чеку (більше 60%). Зокрема, 63% споживачів не готові купувати автокомпоненти без фіскального чеку та 73% - не згодні з відміною фіскальних чеків.

• 48% опитаних переконані: гарантувати безпеку та якість при покупці товарів та послуг в Україні повинен в першу чергу підприємець, що продає товар, чи надає послуги. 44% натомість вважають, що це мають бути державні органи з захисту прав споживачів. Останніх відносно більше серед старших та бідніших категорій опитаних. 

• 53% вважають, що розширення кількості галузей, які мають обов’язково видавати фіскальні чеки призведе до наведення порядку в збиранні податків, 33% натомість вважають, що це ускладнить ведення бізнесу. Останніх найбільше серед тих, хто має власну справу (55%).  Детальніше...

Державна податкова служба не підтримує пропозицію народних депутатів відтермінувати фіскалізацію суб'єктів підприємницької діяльності ще на рік. Про це зазначив Олексій Любченко на зустрічі з керівниками бізнес-асоціацій членів Українська Рада бізнесу.
 
04 листопада відбулася онлайн-зустріч представників бізнес-асоціацій – членів Української Ради Бізнесу – із Головою Державної податкової служби України Олексієм Любченком, його заступниками Наталією Калєніченко та Євгеном Олійниковим. Під час заходу розглядалися, зокрема, питання сфери застосування реєстраторів розрахункових операцій, переваги та недоліки законопроектів щодо змін у застосуванні РРО, результати впровадження програмних РРО, функціонування системи моніторингу ризиків при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
 
Представники бізнес-асоціацій висловили свою стурбованість ймовірністю відтермінування фіскалізації до 2022 року. На їхню думку, повна фіскалізація 2-ї та 3-ї групи спрощеної системи оподаткування повинна бути замінена на фіскалізацію торгівлі ризиковими категоріями товарів та запрацювати з 01 січня 2021.
 
Генеральний директор АІДА Вікторія Черкач акцентувала увагу на тому, що ринок автозапчастин очікував фіскалізацію сфери з січня 2021 і відтермінування її ще на рік, а ймовірно і не на один рік, є дуже небезпечним кроком. Не менш важливим для сфери торгівлі автозапчастинами є наскрізна фіскалізація 1-4 груп ФОПів. Згідно норм законодавства, що має набрати чинність, платники єдиного податку 1 групи спрощеної системи оподаткування, а це торгівля на ринках, будуть звільнені від обов’язку використання РРО. На сьогодні на авторинках реалізується до 40% автозапчастин, з яких 2/3 це «товарна контрабанда» та контрафакт. Відсутність обов’язку продавати автозапчастини на ринках з використанням РРО призведе до зростання такого каналу реалізації нелегально ввезених товарів. Таким чином, фіскалізація не досягне поставленої мети. Читати повністю
 

Відсутність технічного огляду разом із присутністю на ринку великої кількості контрафактних товарів часто призводить до фатальних наслідків. За даними Нацполіції, у 2019 році сталося 326 аварій, причинами яких стали технічні несправності автомобіля. Тобто, майже кожного дня стається ДТП через поломку транспортного засобу.

 
Про це йшлося на брифінгу АІДА "Нелегальний ринок автозапчастин. Загрози для економіки та споживача", що відбувся 29 жовтня в Укрінформі. Учасниками заходу виступили Вікторія Черкач - генеральний директор Асоціації імпортерів та дистриб'юторів автокомпонентів (АІДА); Тетяна Шальман - директор "Інституту споживчого права" Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України"; Віталій Бульда - генеральний директор компанії Bosch Ukraine, модератор - Лілія Вашатко.
 
Спікери заходу акцентували увагу на тому, що транспортний засіб повинен бути безпечним не лише для споживача, але й для оточуючих тому питання якості автозапчастин, що встановлюються під час ремонту авто, є першочерговим. Однак низька купівельна спроможність пересічного українського споживача сприяє зростанню пропозиції дешевого товару, де за низькою ціною часто криється не низька собівартість виробництва цього товару, а низька якість і сумнівне походження.
 
Вікторія Черкач, зазначила, що офіційні виробники та імпортери автокомпонентів вкрай стурбовані негативною ситуацією на ринку, де високий обсяг нелегальних, а часто і контрафактних товарів, та низький рівень захисту прав споживачів. За оцінками АІДА доля тіні на ринку автокомпонентів становить щонайменше 15–20%, а в найбільш масовій групі автозапчастин наближається до 50%.
Торговці нелегально ввезених товарів не видають фіскальних чеків, тому через відсутність даних для ідентифікації продавця Держпроспоживслужба навіть не вправі ініціювати перевірку. Таким чином, в разі придбання неякісних або фальсифікованих автозапчастин споживач залишається один на один зі своєю проблемою. Читати повністю